My Add

Saturday 30 November 2013

Pertemuan PM-Ahmad titik permulaan baik

 Sheikh Ahmad
KUALA LUMPUR, JUMAAT, 29 November, 2013: Pertemuan antara Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dengan Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob disifatkan sebagai titik permulaan kepada hubungan yang boleh memberi manfaat kepada rakyat khususnya di negeri tersebut.

Presiden Persatuan Orang Kota Bharu (POKB), Datuk Sheikh Ahmad Dusuki Sheikh Mohamad berkata, ucapan tahniah harus dirakamkan kepada kedua-dua pemimpin itu kerana bersedia mengenepikan fahaman politik masing-masing dalam membincangkan usaha menjadikan Kelantan maju menjelang 2020.

Kesediaan Perdana Menteri menerima kunjungan itu juga membuktikan sikap yang wajar menjadi contoh kepada semua ahli politik di negara ini.

"Kami berharap selepas ini tiada lagi suara-suara sumbang daripada mana-mana pihak berkaitan pertemuan dan perbincangan bersejarah itu.

"Kami yakin rakyat Kelantan pasti akan menghukum mana-mana ahli politik yang tidak menunaikan tanggungjawab mereka dengan adil dan saksama dalam pilihan raya umum akan datang tanpa mengambil kira parti mana yang diwakili," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Beliau mengulas mengenai kunjungan hormat Ahmad ke atas Najib di Pejabat Perdana Menteri di Perdana Putra, semalam.

Dalam pada itu, Sheikh Ahmad Dusuki menggesa Pas dan UMNO meletakkan amanat untuk membangunkan bangsa, negara dan agama sebagai tanggungjawab yang perlu dilaksanakan dengan penuh ikhlas serta jujur. - UTUSAN
3
7










Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20131130/po_04/Pertemuan-PM-Ahmad-titik-permulaan-baik#ixzz2m5qZwJzL
© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment