My Add

Saturday 30 November 2013

Proton lancar Persona SV, tawar harga terendah

SHAH ALAM, SABTU, 30 November, 2013: Proton Holdings Bhd. (Proton) mengorak langkah dalam pengeluaran kereta pada harga terendah di negara ini dengan melancarkan model Persona SV terbaharunya di sini hari ini.

Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Proton, Datuk Lukman Ibrahim berkata, Persona SV dijual dengan harga serendah RM44,938 hingga RM47,938 sebuah ditawarkan dengan pakej bayaran bulanan serendah RM388 sahaja, namun lengkap dengan ciri-ciri keselamatan yang dipertingkatkan selain pemanduan yang lebih mantap.

Menurutnya, varian terbaharu yang didatangkan dengan tujuh warna pilihan itu dilengkapi dua beg udara, empat brek cakera, brek anti kunci (ABS) dan kuasa brek elektronik (EBD) di samping penalaan casis Lotus.

“Sejak model Persona dilancarkan pada 2007, lebih 500,000 buah kereta telah dihasilkan dan ini merupakan satu pencapaian yang baik kerana bukan mudah sebagai sebuah syarikat tempatan untuk mencapai jualan seperti ini.

“Persona SV ini dilancarkan sempena meraikan kejayaan itu dan selepas sambutan baik yang diterima pihak kami terhadap Proton Saga SV yang diperkenalkan dengan harga lebih kompetitif pada pertengahan tahun ini," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Persona SV sempena Karnival Proton di tempat letak kereta Stadium Shah Alam, di sini. - UTUSAN 

No comments:

Post a Comment