My Add

Wednesday 24 October 2012

SPR: Jangan lapor polis untuk bohong

PUTRAJAYA, SELASA, 23 Oktober, 2012: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sekali lagi mengingatkan semua pihak agar tidak membuat dakwaan atau laporan polis untuk melakukan pembohongan.

Setiausahanya, Datuk Kamaruddin Mohamed Baria berkata, sebarang perkara yang mencurigakan, pertanyaan atau rujukan terhadap daftar pemilih boleh dirujuk terus ke Pejabat Pilihan Raya Negeri atau Ibu Pejabat SPR di sini.

Beliau secara spesifik merujuk laporan Harakah bertajuk 'laporan polis dibuat kes pindah pengundi' bertarikh 22-25 Oktober lalu yang menyebut anggota Jabatan Pilihan Raya Pas Selangor, Misran Serman membuat satu laporan polis ke atas tiga kes pemindahan pengundi di Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Burung.

"Dalam laporan itu, Misran mendakwa SPR telah memindahkan pemilih Zainuddin Mokhtar dari DUN Sungai Burung ke DUN Kemayan dalam Parlimen Bera, Md. Yusof Iman dipindahkan dari DUN Sungai Burung ke Lancang dalam Parlimen Temerloh dan Mohd. Rusli Ismail dari DUN Lancang ke DUN Sungai Burung," katanya dalam kenyataan di sini hari ini. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment