My Add

Tuesday 30 October 2012

Pasukan kelab tidak dibenar sertai Piala Presiden

SHAH ALAM, SELASA, 30 Oktober, 2012: Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) tidak membenarkan penyertaan pasukan berstatus kelab bagi saingan Piala Presiden bermula tahun depan sehingga 2016.

Naib Presiden FAM, Datuk Afandi Hamzah berkata, keputusan itu dibuat Jawatankuasa Eksekutif FAM baru-baru ini yang bertujuan memberi peluang kepada pasukan negeri melahirkan lebih ramai pemain pelapis untuk diserapkan ke dalam skuad utama negeri masing-masing pada masa akan datang.

"Piala Presiden musim depan hanya dihadkan kepada 16 pasukan serta dua pasukan jemputan iaitu Sekolah Sukan Bukit Jalil dan Sekolah Sukan Bandar Penawar dan format kejohanan itu akan diadakan secara liga.

"Pasukan kelab bagaimanapun masih boleh bersaing dalam kejohanan lain seperti Liga Super, Liga Perdana dan Liga FAM pada musim hadapan," katanya pada sidang media khas selepas majlis Anugerah Bola Sepak Kebangsaan 100Plus-Astro Arena-FAM di sini, hari ini.

Afandi yang juga Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Pertandingan Tempatan FAM berkata perkara itu sudah dimaklumkan kepada semua pasukan negeri dan kelab yang bersaing dalam Piala Presiden musim ini. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment