My Add

Thursday 29 November 2012

Najib bangga semangat juang Harimau Malaya

KUALA LUMPUR, RABU, 28 NovAember, 2012: Datuk Seri Mohd. Najib Razak bangga dengan kemenangan yang dicipta oleh skuad Harimau Malaya yang membelasah Laos 4-1 pada perlawanan kedua Piala AFF Suzuki malam ini.

Perdana Menteri menerusi lawan twitternya berkata, para pemain negara telah berjaya menunjukkan semangat juang yang cukup tinggi pada aksi di Stadium Nasional Bukit Jalil itu.

"Bangga dengan kemenangan Harimau Malaya hari ini. Para pemain negara telah tunjukkan semangat juang yg cukup tinggi demi Malaysia," kata Najib. -

 Pada aksi Piala AFF Suzuki di Stadium Nasional Bukit Jalil, di sini,,seolah-olah melepaskan geram ekoran dikritik hebat para penyokong ekoran kekalahan pada perlawanan pertama, Harimau Malaya malam ini membelasah Laos 4-1. 

Anak-anak buah Datuk K. Rajagobal sempat mencemaskan para penyokongnya apabila beraksi hambar di separuh masa pertama biarpun memperoleh gol awal menerusi sepakan percuma Safiq Rahim pada minit ke-15 sebelum disamakan olehKhonesavanh Sihavong pada minit ke-39.

Memasuki separuh masa kedua, Malaysia menggandakan asakan tetapi beberapa peluang keemasan gagal disudahkan oleh barisan penyerang negara diketuai oleh Safee Sali.

Safee akhirnya berjaya memecah kebuntuan mencari gol pendahuluan pada minit ke-67. Jaringan tersebut ternyata membakar semangat pemain negara apabila sekali lagi pintu gol Laos dibolosi kali ini menerusi Wan Zack Haikal Wan Nor (minit ke-75) dan pemain gantian, Mohd Khyrill Muhymeen Zambri, pada minit ke-79.
Kemenangan tersebut sekaligus menghidupkan peluang Harimau Malaya mara ke separuh akhir selepas mengutip tiga mata daripada dua perlawanan untuk berada di tangga ketiga di belakang Singapura yang berkelebihan jaringan gol.

Indonesia pula mengumpul empat mata selepas berjaya menewaskan Singapura 1-0 pada satu lagi aksi Kumpulan B petang tadi untuk berada di tangga teratas.

Malaysia akan berhadapan Indonesia pada perlawanan terakhir Sabtu ini. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment