My Add

Friday 30 November 2012

KKLW serah sumbangan RM12,504 untuk bantu rakyat Palestin

KUALA LUMPUR, JUMAAT, 30 November, 2012: Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Shafie Apdal hari ini menyerahkan sumbangan wang tunai berjumlah RM12,504 kepada Perdana Global Peace Foundation (PGPF) sempena Tabung Misi Bantuan Kemanusiaan Palestin.

Shafie berkata, sumbangan itu adalah hasil kutipan anjuran kementeriannya bertujuan meringankan beban dialami rakyat negara berkenaan.

"Walaupun jumlah itu tidak banyak, tetapi ia diharap mampu mengurangkan beban dan penderitaan yang ditanggung rakyat Palestin akibat peperangan yang dihadapi.

"Kita sedih dengan nasib yang menimpa rakyat negara itu. Kita harapkan badan-badan dunia seperti Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu dan Pertubuhan Kerjasama Islam (OIC) terus memandang serius isu yang masih tiada nokhtah itu," katanya.

Beliau berkata demikian kepada BH Online selepas menyampaikan sumbangan kepada Penasihat PGPF, Datuk Mukhriz Mahathir pada majlis ringkas sempena Perhimpunan Agung UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, sebentar tadi. - BH

No comments:

Post a Comment