My Add

Thursday 29 November 2012

Masa depan negara bukan bahan uji kaji - Najib

KUALA LUMPUR, KHAMIS, 29 November, 2012: Masa depan negara bukanlah bahan uji kaji untuk rakyat mengambil risiko yang tinggi dengan menyerahkan negara kepada pihak pembangkang sebagai satu eksperimen.

Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak berkata, tanpa penilaian yang betul, teliti dan kritikal, menukar kerajaan ibarat mengamanahkan tikus untuk membaiki labu.

"Kita ada mendengar pendapat yang mengatakan, apa salahnya memberi peluang kepada pembangkang untuk menang bagi dinilai kemampuan dan keupayaan mereka mengurus negara dan rakyat.

"Namun, ini adalah satu risiko yang amat tinggi kerana masa depan negara, keluarga dan anak-anak kita terlalu berharga untuk dijadikan bahan uji kaji," tegas beliau ketika menyampaikan ucapan dasar pada Perhimpunan Agung UMNO ke-63, di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini hari ini.

Perdana Menteri berkata, lima tahun merupakan satu jangka masa yang lama dalam pentadbiran sesebuah kerajaan dan pelbagai bentuk kerosakan boleh berlaku jika ia diserah ke tangan orang yang salah.

Malahan tegas beliau, sesebuah negara yang berjaya pun akan gagal dan tersungkur. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment