My Add

Friday 30 November 2012

Panji "Gelombang Merah" selubungi kekuatan, jasa UMNO

KUALA LUMPUR, JUMAAT, 30 November, 2012:. Panji dan poster "Gelombang Merah" yang memenuhi segenap ruang Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, bukan sahaja

“meniupkan" semangat UMNO kepada perwakilan, tetapi juga pengunjung ke Perhimpunan Agung UMNO 2012.

Paparan gelombang merah itu yang membawa pelbagai mesej, mengingatkan kembali perwakilan dan pengunjung akan jasa dan sumbangan pemimpin UMNO dahulu dan sekarang dalam membangunkan negara.

Perwakilan dari Perak, Zaiton Shafri, 54, berkata beliau dapat merasai betapa gagah serta hebatnya UMNO, setiap kali melangkah masuk ke ruang legar PWTC.

"Perasaan inilah yang kita mahu bila nak hadapi pilihan raya umum ke-13 nanti...kita bersatu rasa kuat dan berani hadapi apa sahaja yang pembangkang nak bagi pada kita," katanya yang lebih 20 tahun menyertai UMNO.

Zaiton berkata poster Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berucap di hadapan ribuan anggota UMNO di Stadium Nasional Bukit Jalil, Mei lepas, ketika sambutan ulang tahun ke-66 parti, paling memikat hatinya kerana memaparkan kegagahan pemimpin nombor satu negara itu.

Pelajar universiti swasta, Muhammad Asrief Shafaad, 20 berkata PWTC kelihatan begitu meriah dengan paparan poster dan panji berwarna merah di sepanjang laluan masuk bangunan itu.

"'Bunting' yang ada gambar anggota UMNO berbaju merah berarak yang digantung menghiasi di dinding laluan masuk membuatkan kita rasa hendak berarak bersama mereka. Ini menaikkan semangat orang muda macam saya nak pergi perhimpunan ini.

"Ada juga gambar menunjukkan ramai orang muda bersama menyertai aktiviti UMNO ini seperti perarakan menaiki basikal dan motosikal ramai-ramai ini tunjukkan kekuatan sokongan orang muda pada UMNO," kata anak muda dari Petaling Jaya itu.

Seorang peniaga perhiasan rumah Abdul Zuhid Asmawi, 35, pula berkata poster pemimpin terdahulu bekerja membela nasib rakyat memberikan pengajaran kepada generasi muda tentang pengorbanan mereka bagi membolehkan rakyat hari ini mengecap kesenangan.

"Saya amat tertarik dengan poster Tun Razak (Tun Abdul Razak Hussein) yang diletakkan di kawasan eskalator kerana menunjukkan betapa gigihnya usaha beliau memajukan negara.

"Digabung dengan poster anaknya (Najib) yang turut bekerja segigih ayahnya nampak kesinambungan dan kegagahan usaha UMNO membela nasib rakyat di negara ini," katanya yang menganggotai UMNO lebih 10 tahun. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment