My Add

Thursday 12 July 2012

Adik penyanyi wanita popular dipenjara tujuh tahun

JOHOR BAHRU, KHAMIS, 12 Julai, 2012: Adik kepada seorang penyanyi wanita popular dijatuhi hukuman penjara tujuh tahun oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini selepas didapati bersalah menyamun seorang wanita rakyat Singapura, awal tahun ini. 

Hakim Zamri Bakar memerintahkan Mohd Faizal Abu Hasan, 29, yang bekerja sebagai pembantu kedai makan menjalani hukuman berkenaan bermula dari tarikh dia ditangkap, 15 Mac lalu. 

Mohd Faizal yang berasal dari Kampung Melayu, Gelang Patah, di sini, didakwa melakukan samun dengan merampas beg tangan milik warga singapura Rohana Jamal, 30, di depan masjid, Taman Tampoi Indah, Tampoi, di sini, kira-kira 1.15 tengah hari, 23 Januari lalu. 

Dia yang sudah bercerai dan memiliki seorang anak perempuan berumur tiga tahun didakwa melakukan kesalahan itu mengikut Seksyen 392 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 14 tahun dan boleh didenda atau disebat. 

Terdahulu, peguam Syed Ahmad Sadik Syed Ahmad Kabeer yang mewakili Mohd Faizal memohon mahkamah untuk menangguhan pelaksanaan hukuman berkenaan, bagaimanapun ditolak oleh Hakim Zamri. 

Timbalan Pendakwa Raya Dzul Iswari Mohd Jaafar pula memohon mahkamah mengenakan hukuman berat ke atas tertuduh kerana membabitkan kepentingan awam memandangkan jenayah berkenaan kerap berlaku ketika ini. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment