My Add

Monday 30 July 2012

Mangsa terakhir kapal MISC terbakar ditemui dalam perut kapal

LABUAN, ISNIN, 30 Julao, 2012: Mangsa kelima insiden kebakaran kapal tangki Bunga Alpinia milik Malaysian International Shipping Corporation (MISC) Khamis lalu ditemui hari ini dalam perut kapal yang hangus akibat kebakaran itu. 

Mayat Mohammad Nazrin Khamsani, 20, dari Kuala Lumpur ditemui terperangkap dalam perut kapal itu yang digenangi air pada kira-kira jam 1.45 tengah hari ini, demikian menurut Jabatan Bomba dan Penyelamat Labuan. 

Pasukan Bomba dan Penyelamat Labuan melancarkan gerakan mencari mangsa terakhir sejak semalam setelah kapal itu didapati selamat untuk dimasuki berikutan proses penyejukan kapal selesai, yang membawa kepada penemuan mayat itu. 

Anggota bomba dan penyelamat yang terbabit dalam misi itu menggunakan tali untuk menaikkan mayat Mohammad Nazrin, yang merupakan krew kapal tangki Bunga Alpinia. 

Kapal tangki Bunga Alpinia terbakar dan meletup di jeti terminal Petronas Chemicals Methanol Sdn Bhd berdekatan dengan Pulau Enoe, zon industri Rancha-Rancha, pada kira-kira jam 2.32 pagi Khamis lalu. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment