My Add

Tuesday 31 July 2012

UMNO beri masa 14 hari kepada Lajim Ukin

KUALA LUMPUR, ISNIN, 30 Julai, 2012; UMNO memberi tempoh 14 hari kepada Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Seri Lajim Ukin menjawab surat tunjuk sebab mengapa beliau tidak boleh dipecat daripada parti ekoran tindakannya melepaskan semua jawatan dalam UMNO dan Barisan Nasional (BN) Sabtu lalu.

Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansorberkata, surat tunjuk sebab itu bagi membolehkan UMNO mempertimbangkan tindakan seterusnya yang boleh diambil terhadap Lajim seperti yang tertakluk dalam Perlembagaan parti.

"Perlembagaan UMNO Fasal 20.8 telah menetapkan semua ahlinya hendaklah cintakan parti serta patuh kepada Perlembagaan dan Tataetika Ahli selain sentiasa memelihara nama baik dan maruah parti," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Beliau mengulas tindakan Lajim yang meletak jawatan politik dalam UMNO dan BN, namun masih belum membuat keputusan untuk keluar daripada parti itu atau melepaskan jawatan Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment