My Add

Tuesday 31 July 2012

Jawi kemuka bantahan

Oleh NORAZLITA MOHD. SIES
KUALA LUMPUR, ISNIN, 30 Julai, 2012: Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) hari ini membantah permohonan Berjaya Books Sdn. Bhd. untuk menangguhkan tindakan lanjut oleh pihaknya berhubung rampasan buku karya penulis kontroversi, Irshad Manji di premisnya di Mid Valley di sini.

Bantahan itu dikemukakan oleh Peguam Kanan Persekutuan, Effandi Nazila Abdullah ketika berhujah di kamar Hakim Datuk Rohana Yusuf di Mahkamah Tinggi (Bahagian Rayuan dan Kuasa-Kuasa Khas) di sini.

Ketika ditemui pemberita selepas prosiding itu, Effandi berkata, Jawi mengemukakan bantahan atas alasan permohonan tersebut mencampuri urusan Mahkamah Syariah selain Mahkamah Tinggi tidak berdepan dengan keadaan istimewa untuk membenarkan penangguhan.

Pada 25 Julai lalu, Pengurus Besar (Operasi dan Pembarangan) syarikat berkenaan, Stephen Fung Wye Keong dan Pengurus Stor di kedai Borders Mid Valley, Nik Rainan Nik Abdul Aziz selaku pemohon mengemukakan permohonan itu bagi menangguhkan tindakan lanjut Jawi. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment