My Add

Thursday 11 October 2012

Najib umum kenaikan pangkat perenang Selat Inggeris

KUALA LUMPUR 11 Oktober, 2012: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan kenaikan pangkat semua tujuh perenang Ekspedisi Renangan Perpaduan Selat Inggeris 1Malaysia (RPSI1M) atas kejayaan mereka melaksanakan cabaran itu baru-baru ini.

Beliau turut mengumumkan pemberian insentif wang tunai berjumlah RM120,000 kepada mereka serta tujuh perenang simpanan yang merupakan anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM), dan seorang jurulatih.

"Bagi perenang solo, kita setuju berikan RM20,000. Perenang lain RM10,000 seorang. Pasukan simpanan dan jurulatih RM5,000 seorang," katanya ketika berucap pada majlis penghargaan dan jamuan tengah hari bersama peserta ekspedisi itu di Dewan Bankuet Parlimen di sini.

Tujuh perenang itu ialah perenang solo Laskar Kelas Satu PAP (PKL) Estino Taniyu, serta perenang berganti-ganti Laskar Kelas Satu PAP (PKL) Mohd Roslan Mohd Zawawi, Kaptenb Mohd Khairul Faizal Mazli, Sarjan Udara Mohd Salleh Mahmor, Kapten Buranurdin Sali, Koperal (U) Shahrizal Omar dan Trooper Mohd Zulfadhli Mahamad.

Najib berkata kejayaan ekspedisi itu merentasi Selat Inggeris dari Dover di United Kingdom ke Calais di Perancis merupakan pengiktirafan kepada negara dan ATM sendiri.

Insentif kewangan itu merupakan sumbangan Yayasan 1Malaysia Development Berhad. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment