My Add

Sunday 21 October 2012

Zulfahmi catat sejarah raih podium Moto3

SEPANG, AHAD, 21 Oktober, 2012: Pelumba Moto3 negara, Zulfahmi Khairuddin mencipta sejarah sebagai pelumba tempatan pertama meraih podium apabila menamatkan perlumbaan di tempat kedua pada GP Malaysia di Litar Antarabangsa Sepang (SIC) hari ini.

Zulfahmi, yang beraksi untuk pasukan AirAsia-Sic-Ajo menamatkan perlumbaan dalam masa 40:54.152s manakala pemenang, Sandro Cortese, dari Red Bull KTM Ajodari mencatat masa 40:54.123s.

Tempat ketiga dimenangi pelumba Mapfre Aspar Team Moto3, Jonas Folger (40:54.370s).

Sementara itu pelumba muda negara, Hafizh Syahrin Abdullah mencuri tumpuan apabila menduduki tempat keempat pada perlumbaan Moto2 di GP Malaysia yang berlangsung di Litar Antarabangsa Sepang, di sini.

Berlumba atas tiket wildcard, penunggang pasukan Petronas Raceline Malaysia berusia 18 tahun itu memulakan perlumbaan di petak ke-27 sebelum dengan penuh yakin memintas para pelumba berpengalaman lain.

Malahan di satu peringkat, dia berjaya mendahului perlumbaan beberapa pusingan sebelum menamatkan perlumbaan di belakang Alex De Angelis dari pasukan NGM Mobile Foward Racing, Anthony West (QMMF Racing Team) dan Gino Rea (Federal Oil Gresini Moto2 Suter). - UTUSAN

No comments:

Post a Comment