My Add

Saturday 24 November 2012

Pecat anggota bukti keseriusan UMNO

BEAUFORT, 24 November, 2012:: Ketua Menteri, Sabah Datuk Seri Musa Aman berkata tindakan pemecatan dan penggantungan angggota Umno menunjukkan keseriusan parti dalam memastikan setiap anggota ikhlas, jujur dan setia dengan prinsip perjuangan parti.

Musa yang juga Pengerusi Badan Perhubungan Umno Sabah menegaskan sekiranya ada anggota tidak ikhlas dan jujur dengan melakukan sabotaj terhadap parti yang jelas bertentangan dengan prinsip parti, sewajarnya dipecat.

"Kita (anggota Umno) seharusnya sentiasa mengikut amanat yang dipertahankan oleh Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai Presiden Umno) untuk memastikan sebagai ahli mesti patuh, ikhlas dan jujur terhadap parti," katanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan Lembaga Disiplin Umno pada Khamis mengumumkan pemecatan dua anggota dan penggantungan selama tiga tahun seorang lagi anggota, ketiga-tiganya dari Umno Bahagian Semporna, Sabah, kerana kesalahan sabotaj parti.

Pengerusi Lembaga Disiplin Umno, Tengku Tan Sri Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail berkata yang dipecat ialah Ab. Habi Mustapha dan Abdul Majid Palah manakala yang digantung keanggotaannya selama tiga tahun mulai 6 September 2012 atau satu Penggal Pemilihan ialah Nisfu Palah.

Sehubungan itu, Musa meminta semua anggota Umno khususnya di negeri ini mengutamakan kepentingan parti bukan peribadi selain sentiasa mematuhi serta menanam taat setia kepada parti.

"Sikap tidak (menunjukkan) keikhlasan dan kejujuran dalam parti akan boleh mengundang perkara tidak baik," katanya.
Terdahulu, Musa merasmikan Festival Bagandang kali ke-empat yang berlangsung selama empat hari berakhir esok.

Festival tahunan itu menampilkan pelbagai pengisian seperti Pertandingan Ratu Bagandang dan persembahan kebudayaan. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment