My Add

Sunday 2 September 2012

Pelajar IPT perlu cipta kecemerlangan akademik: Najib

KUALA LUMPUR, SABRU, 01 September, 2012:: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mahu golongan pelajar yang berjaya melanjutkan pengajian ke institusi pengajian tinggi (IPT) supaya mengambil peluang itu untuk mencipta kecemerlangan akademik serta meningkatkan pengetahuan sedia ada.

Beliau turut menggesa mereka supaya memupuk budaya inovasi, kreativiti serta memenuhi aspirasi universiti selain menyemat perasaan cintakan agama, bangsa dan negara.

"Semoga saudara dan saudari akan terus mencipta kejayaan akademik di universiti dan seterusnya menjadi generasi muda pewaris negara yang boleh menjadi pengganti kepimpinan negara di masa depan," katanya dalam blog 1Malaysia beliau yang ditujukan kepada pelajar baru IPT 2012.

Najib berkata, kemajuan negara yang dikecapi sejak tahun 1957 bukan terbina dengan sekelip mata tetapi ia dibina atas pergorbanan dan usaha berterusan oleh kepimpinan kerajaan sejak merdeka.

Sambil mengucapkan tahniah kepada pelajar yang berjaya melanjutkan pengajian ke IPT, Perdana Menteri menyifatkannya sebagai episod bersejarah kepada pelajar berkenaan.

"Saya mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada saudara dan saudari atas kejayaan ini dan juga tahniah kepada ibu bapa saudara dan saudari yang semestinya menjadi orang yang paling gembira ketika ini.

"Marilah kita bersama-sama teruskan masa depan yang lebih cemerlang untuk kita semua," katanya. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment