My Add

Tuesday 4 September 2012

Penolong pegawai AADK maut terjatuh ketika halang peragut

SUNGAI PETANI, SELASA, 04 September, 2012: Seorang lelaki yang cedera ketika menghalang dua peragut daripada melarikan diri dalam kejadian di pekan Bidong, dekat sini Ahad lalu, meninggal dunia di Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) di sini selepas dua hari menerima rawatan di hospital itu.


Mohd Majdi Abdul Hamid, 33, yang bekerja sebagai Penolong Pegawai di Bahagian Kaunseling, Agensi Anti-Dadah Kebangsaan (AADK) di Karangan, Kulim meninggal dunia kira-kira 6 pagi ini selepas mengalami kecederaan parah di kepala dalam kejadian kira-kira 12.30 tengah hari itu.

Beliau dikejarkan ke HSAH selepas terjatuh ketika bergelut dengan seorang daripada peragut.

Mohd Majdi yang berkhidmat lebih sembilan tahun bersama AADK, meninggalkan seorang isteri, Norbaizura Rohim, 30, dan tiga anak, Mohd Atib Naufal, 6, Nur Asma Nuha, 5, serta Nahiz Nafiz, 2.

Ibu mertua mangsa, Che Amah Abdullah, 52, berkata dia dimaklumkan kejadian malang itu berlaku ketika Mohd Majdi sedang minum di sebuah kedai makan bersama anaknya, Nur Asma Nuha.

"Kejadian ragut itu berlaku di depan mata dia. Peragut itu melarikan beg tangan salah seorang pelanggan wanita di kedai itu, namun terpaksa berpatah balik kerana jalan ditutup untuk laluan kereta api.

"Ketika kedua-dua peragut itu melarikan diri, menantu mak cik cuba menangkap. Selepas dua kali mencuba, salah seorang peragut itu terjatuh daripada motosikal dan kepala anak mak cik terhantuk ketika mereka bergelut," katanya ketika ditemui di HSAH hari ini.

Katanya, peragut yang jatuh itu berjaya ditangkap orang ramai yang ada di kawasan berhampiran manakala rakannya dapat melarikan diri.

Isterinya, Norbaizura ketika ditemui berkata, kejadian itu sememangnya mengejutkannya tetapi dia perlu tabah untuk membesar anak-anak yang masih kecil.

Che Amah berkata, beliau merasai kehilangan Mohd Majdi yang disifatkannya sebagai seorang menantu yang baik, peramah dan ringan tulang.

"Memang kehilangan arwah sangat dirasai, sebagai ibu bapa, mak cik akan turut sama membantu Norbaizura menjaga dan mendidik cucu-cucu mak cik supaya mereka tidak merasa kekurangan kasih sayang walaupun ayah mereka sudah tiada," katanya.

Jenazah Mohd Majdi dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Baru, Bidong, selepas solat Asar. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment