My Add

Tuesday 13 November 2012

3 beranak, pembantu rumah maut kebakaran

TAIPING, SELASA, 13 November, 2012: Kegembiraan seorang bapa apabila anak lelakinya memanjangkan tempoh bercuti untuk menghabiskan masa lebih lama dengannya bertukar tragedi hiba apabila anaknya itu, menantu, cucu dan pembantu rumah maut dalam kebakaran yang berlaku tengah malam tadi.

Akauntan dengan Royal Bank of Scotland di Kuala Lumpur, Mohd. Hakimi Zubair, 40, isterinya seorang pakar IT, Leila Sahak, 40, anak bongsu mereka, Ahmad Faris, 3, serta pembantu rumah mereka yang dikenali sebagai Rizki, warga Indonesia maut dalam kejadian kebakaran di rumah banglo dua tingkat itu.

Kesemua mereka yang terkorban berada di tingkat atas rumah itu ketika kejadian berlaku sebelum dipercayai lemas akibat asap yang tebal.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Taiping, Hasna Rashid berkata, pihaknya menerima panggilan memaklumkan kebakaran di No. 299, Lorong 2, Jalan Dato Seri Ahmad, Taman Pegawai Kanan Kerajaan di Assam Kumbang di sini pada pukul 12.24 malam.

"Empat mangsa yang berada di tingkat atas maut dipercayai akibat lemas.

“Seorang mangsa ditemui di pintu keluar menuju ke balkoni rumah manakala tiga mangsa yang lain ditemui di bilik tidur utama. Ketika pihak kami tiba, rumah itu sudah 50 peratus terbakar. Kebakaran berlaku bermula di bahagian tingkat atas rumah,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment