My Add

Sunday 23 September 2012

Peluang menunaikan haji dihargai
 *SHAMSUL Anwar Sulaiman (dua dari kanan) bertanyakan sesuatu kepada peserta rombongan haji Program Yayasan 1MDB, sambil diperhatikan oleh Badruddin Amiruddin (kanan), di Kompleks Tabung Haji Kelana Jaya, semalam.
KUALA LUMPUR, SABTU, 22 September, 2012: Usaha Yayasan 1Malaysia Development Bhd. (1MDB) menganjurkan program khas haji dilihat sangat memberi makna dan mendapat penghargaan daripada bakal-bakal haji yang terpilih.

Rata-rata imam serta Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) yang ditemui melahirkan rasa terharu dan berterima kasih atas usaha pihak terbabit.

Imam di kawasan Ladang Jaya, Setiu, Terengganu, Muhammad Ibrahim, 48, berkata, dia tidak menyangka dapat merealisasikan impiannya yang telah lama dinanti-nantikan.

"Saya bersyukur dapat menjadi tetamu Allah SWT, terima kasih atas pelaksanaan program ini. Bagi saya kesejahteraan dan keamanan negara perlu terus dijaga oleh rakyat agar lebih banyak program sebegini dapat dilaksanakan kerajaan.

"Jangan jadikan negara kacau-bilau seperti yang berlaku di luar agar kita dapat terus menikmati kemakmuran dan boleh melaksanakan tuntutan Allah SWT," katanya ketika ditemui di Kompleks Tabung Haji Kelana Jaya dekat sini hari ini.

Ahli Lembaga Tabung Haji, Tan Sri Badruddin Amiruddin dan Pengarah Program Yayasan 1MDB, Datuk Dr. Shamsul Anwar Sulaiman bertemu bakal haji di kompleks berkenaan.

Bagi Imam Masjid India Muslim, Seremban, Mohamad Ali Yusof, 51, tanpa program yang dianjurkan tersebut, dia perlu menunggu selama 16 tahun lagi untuk mengerjakan haji berdasarkan sistem giliran yang ditetapkan pihak Tabung Haji.

"Alhamdulillah, hari ini saya dapat pergi menjadi tetamu Allah. Terima kasih diucapkan kepada kerajaan dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak atas usaha ini.

"Pesanan saya agar rakyat dapat mengambil iktibar dan bersyukur dengan keamanan dikecapi selama ini supaya kita dapat terus hidup dalam keadaan aman damai dan bebas melaksanakan kehidupan seharian serta beribadat," katanya.

Imam Kampung Salong, Pekan, Pahang, Ahmad Awang Kalib, 57, pula terharu atas layanan yang diberikan selain berdoa agar ibadah mereka semua diredai dan mendapat haji mabrur.

Sementara itu, Shamsul Anwar berkata, segala keperluan dan logistik peserta program telah diatur bersama Tabung Haji. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment