My Add

Thursday 31 October 2013

Kes saman fitnah Ramli Yusuff, Musa Hassan selesai

SHAH ALAM, RABU, 30 Oktober, 2013: Kes saman fitnah oleh bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Ramli Yusuff terhadap bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan di Mahkamah Tinggi di sini berjaya diselesaikan secara baik.

Ekoran penyelesaian terbabit, mahkamah membenarkan Ramli menarik balik tuntutan saman itu dan Musa selaku defendan diperintahkan membayar kos sebanyak RM10,000.

Terma-terma penyelesaian kes yang sepatutnya mula dibicarakan hari ini tidak didedahkan kepada pihak media.

Penyelesaian itu kemudian direkodkan oleh Hakim Dr. Prasad Sandosham Abraham di kamar beliau di sini hari ini.

Selepas selesai prosiding, Ramli yang diwakili peguam, Harvinderjit Singh dan Musa yang diwakili peguam, Tan Sri Abdul Aziz Abdul Rahman dilihat meninggalkan perkarangan mahkamah secara berasingan.

Abdul Aziz ketika dihubungi memberitahu, disebabkan Ramli bersedia menarik balik kes terbabit, anak guamnya juga bersetuju untuk meminta maaf dan kedua-dua bekas pegawai polis itu kemudiannya berjabat tangan sambil disaksikan oleh hakim.

Ramli memfailkan saman tersebut pada 28 Februari lalu atas dakwaan Musa telah mengeluarkan kenyataan yang dikatakan merosakkan reputasinya dalam satu sidang akhbar Disember tahun lalu.

Oleh itu, bekas Pengarah JSJK itu menuntut ganti rugi am, teladan dan teruk yang tidak dinyatakan jumlahnya.

Beliau turut memohon satu perintah injunksi bagi menghalang Musa daripada mengeluarkan kenyataan berbaur hasutan terbabit. - UTUSAN 

No comments:

Post a Comment