My Add

Thursday 31 October 2013

Nelayan Dulang Kecil sokong BN

 * SEKUMPULAN nelayan berbual di tepi sebuah bot nelayan yang dipenuhi bendera Barisan Nasional di Kampung Kuala Dulang Kecil, Jerai, semalam.
JERAI, RABU, 30 Oktober, 2013: Golongan nelayan di kawasan Dulang Kecil akan memberikan sokongan penuh kepada calon Barisan Nasional (BN) Dr. Ahmad Sohaimi Lazim bagi memastikan kemenangan parti itu pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau, Isnin.

Pengerusi Persatuan Nelayan kawasan Yan, Saidin Kassim berkata, Dr. Ahmad Sohaimi adalah anak tempatan kawasan itu dan golongan nelayan amat menyenangi karakter bekas pensyarah Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) itu yang mudah bergaul dengan masyarakat tempatan sejak dahulu lagi.

"Saya kenal Dr. Ahmad Sohaimi sejak 20 tahun lalu, masa kami sama-sama terlibat dalam Pertubuhan Peladang Kawasan (PPK) Sungai Limau bagi memperjuangkan nasib petani.

"Beliau memang calon yang layak dan saya yakin golongan nelayan di kawasan Dulang Kecil serta kawasan-kawasan lain akan menyokong beliau.

"Sejak dulu lagi kawasan Dulang Kecil merupakan kubu kuat BN di kawasan DUN Sungai Limau dan saya yakin rekod kawasan ini akan kekal menjadi kawasan yang akan membantu kemenangan calon BN pada pilihan raya kecil nanti," katanya ketika ditemui pada majlis sarapan 1Malaysia bersama Timbalan Perdana Menteri di Kuala Sungai Dulang di sini hari ini.

Menurutnya, peruntukan bernilai RM500,000 yang diumumkan oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin bagi membaik pulih jeti di sekitar kawasan Sungai Limau itu juga disambut dengan penuh kesyukuran oleh golongan nelayan.

"Kami memang memerlukan jeti baru bagi menggantikan jeti lama yang dah uzur terutamanya di kawasan Kuala Dulang Kecil kerana banyak nelayan melabuhkan bot mereka di situ.

"Akhirnya hari ini ada peruntukan diberikan kepada kami untuk membaik pulih jeti, saya mewakili golongan nelayan di sini mengucapkan ribuan terima kasih kepada Timbalan Perdana Menteri yang segera membantu kami," jelasnya.

Dalam pada itu, seorang nelayan, Abdullah Yahya, 54, berkata, dia memberi sokongan penuh kepada BN sejak dahulu dan kali ini dia akan memberikan undi kepada Dr. Ahmad Sohaimi.

"Sekarang ini banyak kemudahan yang diberikan oleh kerajaan kepada golongan nelayan dan inilah masanya untuk kami membalas budi baik kerajaan terhadap kami.

"Kalau calon BN menang di sini masalah yang kami hadapi akan lebih cepat diselesaikan, dulu masa Pas perintah memang kami tak dapat bantuan apa, Kerajaan Pusat yang bagi," katanya. - UTUSAN 

No comments:

Post a Comment