My Add

Wednesday 20 March 2013

Kerajaan Tepati Janji

KUALA LUMPUR, SELASA, 19 Mac, 2013: Datuk Seri Najib Razak, menegaskan kerajaan hari ini adalah sebuah kerajaan yang bertanggungjawab, menepati janji dan meletakkan masalah serta kesejahteraan rakyat di atas segala-galanya.

Perdana Menteri, berkata, sebelum berjanji kerajaan akan mengkaji terlebih dahulu adakah janji yang diberikan itu mendatangkan faedah dan tidak memudaratkan sama ada untuk jangka pendek, sederhana atau panjang.

“Kita akan mengkaji adakah janji yang dibuat tersebut mampu untuk kita tunaikan? Bukannya janji sekadar janji,” katanya ketika membentangkan Laporan Tahunan Program Transformasi Negara yang disiarkan secara langsung di TV1, malam ini.

Beliau berkata, dalam sebuah negara yang mengamalkan demokrasi, rakyat yang menentukan parti mana yang dipercayai untuk membentuk sebuah kerajaan.

“Realitinya, bukan semua kerajaan sama berkemampuan. Ya, betul, jangkaan oleh rakyat kepada setiap kerajaan sama, namun, prestasi setiap kerajaan adalah berbeza.

“Sebab itulah ada negara yang berjaya meningkatkan taraf daripada status mundur, kepada status membangun dan kemudiannya maju,” katanya. - BH

No comments:

Post a Comment