My Add

Sunday 31 March 2013

Chua Jui Meng bakal kembali ke pangkuan MCA?

Oleh AZMAN IBRAHIM
KUALA LUMPUR, SABTU, 30 Mac, 2013: "Kehilangan" Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Johor, Dr. Chua Jui Meng sejak hampir sebulan lalu mencetuskan spekulasi bahawa dia bakal kembali ke pangkuan MCA dan Barisan Nasional (BN).

Jui Meng yang dilaporkan merajuk selepas hasratnya untuk bertanding di kerusi Parlimen Gelang Patah tidak mendapat restu pucuk pimpinan partinya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Malahan kelibat beliau tidak kelihatan ketika veteran DAP, Lim Guan Eng diumumkan sebagai calon pakatan pembangkang bagi Parlimen Gelang Patah dan sehingga kini bekas Menteri Kesihatan itu terus "menghilang".

Ekoran kehilangan Jui Meng, beberapa sumber memberitahu beliau berkemungkinan akan menyertai semula MCA dan kembali memberi sokongan kepada BN pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

Spekulasi itu turut dilaporkan beberapa blog hari ini antaranya blog MyMassa (mymassa.blogspot.com) yang mendakwa tugas Jui Meng kini dipangku oleh Dr. Ahmad Faidhi Saidi.

Blog itu berkata, kehilangan Jui Meng telah disahkan oleh Timbalan Setiausaha PKR Johor, Steven Choong dan beliau dilaporkan sedang bercuti.

"Apa yang menghairankan ialah cuti Jui Meng sudah menghampiri sebulan. Kekecewaan Jui Meng disebabkan kerusi Parlimen Gelang Patah yang diidamkan telah diberikan kepada Lim Kit Siang tanpa mempedulikan kedudukannya sebagai Pengerusi PKR Johor.

"Kekecewaan dan kemarahan Jui Meng semakin parah apabila desas-desus mengaitkan beliau kembali rapat kepada pasukan MCA," kata blog tersebut.

Utusan Online masih berusaha untuk mendapatkan pengesahan Jui Meng berhubung hal tersebut tetapi sehingga kini beliau masih gagal dihubungi. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment