My Add

Friday 31 May 2013

Jangan terlibat tindakan cemar institusi raja berperlembagaan

KUALA LUMPUR, JUMAAT, 31 Mei, 2013: Umat Islam diingatkan supaya mengelakkan diri daripada terlibat dengan sebarang tindakan yang boleh menggugat atau mencemar institusi Raja-Raja serta mempertikai kesucian Islam sebagai agama rasmi di negara ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata sebaliknya, umat Islam dan rakyat Malaysia perlu bersatu padu dengan menjunjung institusi Raja berperlembagaan bagi mengekalkan suasana aman damai.

"Janganlah ada daripada kalangan kita yang sanggup menggadai maruah dan kepentingan agama dan bangsa kerana kepentingan diri dan ideologi masing-masing serta ada yang sanggup bersubahat dengan pihak tertentu untuk mempertikaikannya atas alasan bagi mempertahankan hak asasi pihak lain.

"Ingatlah bahawa musuh-musuh Islam senantiasa berusaha memecah-belahkan umat Islam, mereka sedar kekuatan Islam selama ini banyak bergantung kepada perpaduan yang terbina erat," katanya.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan khutbah Jumaat khas di Masjid Negara hari ini bertajuk "Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong Paksi Kekuatan Ummah" sempena Hari Keputeraan rasmi Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu"adzam Shah esok. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment