My Add

Friday 31 May 2013

UMNO muncul parti tunggal terkuat pada PRU-13: Najib
*NAJIB Razak dan Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika hadir pada Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO di Menara Dato Onn Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), hari ini. - Foto Yazit Razali

KUALA LUMPUR, JUMAAT, 31 Mei, 2013: UMNO merupakan parti terkuat dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) kerana berjaya berjaya menambah sebanyak 88 kerusi berbanding cuma 79 pada PRU-12.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, UMNO merupakan parti tunggal berjaya menyamai jumlah kerusi yang diperolehi tiga parti pembangkang.

"Undi UMNO turut meningkat sebanyak 30 peratus dan kita juga berjaya merampas kembali Perak dan Kedah," kata ketika sidang media selepas Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO di sini hari ini.

Najib yang juga merupakan Presiden UMNO menjelaskan, parti itu akan terus berjuang untuk rakyat dan berusaha mengukuhkan kedudukan pada pilihan raya akan datang.

Sehubungan itu, beliau turut menerima cadangan daripada Jawatan Kuasa Pengurusan UMNO yang dipengerusikan Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

"Kita akan kaji semula pentadbiran di ibu pejabat UMNO dan wujudkan bidang pengkhususan seperti penyelidikan, latihan, media sosial dan penerangan," ujar beliau.

Tambahnya, pentadbiran akan disusun semula sesuai dengan tenaga profesional dan kakitangan sepenuh masa supaya dapat memberi tumpuan untuk menyampaikan mesej dan arahan yang lebih berkesan. - KOSMO!

No comments:

Post a Comment