My Add

Friday 31 May 2013

Tiga lelaki Indonesia maut dalam nahas berasingan di Pahang

KUANTAN, JUMAAT, 31 Mei, 2013: Dua lelaki warga Indonesia maut selepas motosikal yang mereka tunggangi merempuh belakang sebuah lori rosak yang diletakkan di bahu jalan malam tadi.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik Negeri, Superitendan Mohamed Fauzi Abdul Rahim, berkata nahas jam 9.30 malam di Kilometer 17 Jalan Jerantut-Temerloh, dekat Temerloh itu meragut nyawa Yatno Widodo, 26, dan Alfin Ariyanto, 30.

Katanya, kedua-dua mangsa yang dalam perjalanan dari arah Jerantut ke Temerloh terlanggar belakang lori berkenaan yang rosak kerana tayar pancit.

"Mereka yang cedera parah di kepala dan badan meninggal di tempat kejadian dan mayat dibawa ke Hospital Sultan Haji Ahmad Shah Temerloh untuk bedah siasat," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Sementara itu, katanya seorang buruh binaan yang juga warga Indonesia maut selepas dilanggar sebuah jentolak yang sedang mengundur di kawasan tapak projek perumahan Pak Mahat, Jalan Kampung Soi di sini, semalam.

Mohamed Fauzi berkata, mangsa dikenali sebagai Aprison, 32, meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan badan.

"Dalam kejadian 12.45 tengah hari itu, pemandu jentolak berkenaan yang sedang meratakan tanah di kawasan tersebut sedang mengundurkan kenderaan itu tanpa menyedari mangsa di belakang," katanya.
- BERNAMA

No comments:

Post a Comment