My Add

Friday 31 May 2013

Tiga dijel 28 tahun, sebatan rogol ibu 7 anak

Oleh SITI NOORALINA AHMAD
 
 *Y.K. Gajehindran, J.T.Malvin dan P. Aravinthiran dibawa keluar dari mahkamah selepas didapati bersalah merogol seorang ibu kepada tujuh anak di Mahkamah Sesyen Klang, semalam.
KLANG, KHAMIS, 30 Mei, 2013: Seorang ibu tujuh anak dirogol di dalam semak, dipaksa melakukan hubungan seks luar tabii dan kemaluannya ditusuk dengan kayu ketika dalam perjalanan menuju ke kilang tempatnya mencari rezeki, tiga tahun lalu.

Hari ini, tiga lelaki yang bertanggungjawab melakukan perbuatan kejam dan tidak berperikemanusiaan itu menerima balasan apabila dihukum penjara 28 tahun dan sebatan antara 14 dan 20 kali oleh Mahkamah Sesyen di sini.

Hakim Ahmad Fairuz Mohd. Puzi menjatuhkan hukuman itu terhadap eksekutif akaun, Y.K. Gajehindran, 26; penghantar surat, J.T. Malvin Isaac, 24; dan pelajar kolej, P. Aravinthiran, 22, selepas mendapati mereka bersalah atas pertuduhan itu.

Menurut hakim tersebut, mahkamah mendapati kesemua tertuduh gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap pertuduhan berkenaan kerana pembelaan mereka bersifat penafian semata-mata.

Beliau berkata, tertuduh keempat kes itu telah mengaku bersalah pada 2010 bagi tuduhan melakukan seks luar tabii terhadap mangsa dan selepas itu dijadikan saksi pendakwaan.

''Keterangan daripada tertuduh keempat selari dengan keterangan mangsa dan mahkamah tiada alasan untuk tidak mempercayai keterangan mereka,'' ujar Ahmad Fairuz.

Bagi tuduhan merogol mangsa yang berusia 38 tahun itu, ketiga-tiga mereka dipenjara 28 tahun dan sebatan lima kali setiap seorang.

Gajehindran dan Aravinthiran yang didakwa memaksa mangsa melakukan seks luar tabii dipenjara 18 tahun dan sebatan 14 kali manakala Malvin dipenjara 10 tahun dan sebatan dua kali bagi tuduhan cuba melakukan perbuatan sama.

Malvin juga dihukum penjara 20 tahun dan sebatan 10 kali atas kesalahan memasukkan sebatang kayu ke dalam kemaluan mangsa sehingga wanita itu terpaksa menerima 10 jahitan.

Kesemua lelaki terbabit turut dihukum penjara 15 tahun dan sebatan lima kali bagi tuduhan mendatangkan cedera parah kepada mangsa menggunakan ranting kayu.

Kesemua kesalahan itu dilakukan mereka di kawasan semak berdekatan Jalan Kebun Nenas 2H/KS7, Bandar Putera Klang di Klang pada pukul 6.45 pagi, 11 Februari 2010.

Mereka turut dihukum penjara tujuh tahun bagi kesalahan menculik dan melarikan wanita itu pada waktu sama di ibu pejabat Tenaga Nasional Bhd. (TNB) di sini.

Kesemua hukuman penjara diperintahkan berjalan serentak.

Secara keseluruhan, mereka dipenjara 28 tahun sementara bagi hukuman sebatan, Gajehindran dan Aravinthiran, masing-masing disebat 14 kali dan Malvin 20 kali.

Ahmad Fairuz turut tidak membenarkan permohonan peguam bela V. Ramavelu yang mewakili kesemua tertuduh untuk menangguhkan pelaksanaan hukuman kerana tiada keadaan istimewa dalam kes itu.

Pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan-Timbalan Pendakwa Raya, Nor Azilah Mat dan Siti Noorbaya Jamil.

Mangsa yang hadir ke mahkamah bagi membacakan kenyataan impak kesalahan terhadap mangsa (VIS) berkata, selepas kejadian ngeri itu, dia tidak keluar dari rumahnya selama setahun setengah kerana mengalami trauma yang teruk.

''Saya malu untuk keluar dari rumah, bibir saya terkoyak kerana dibelasah, saya terpaksa minum menggunakan straw selama dua minggu dan mengalami kesukaran untuk makan.

''Apa dosa saya pada mereka sehingga mereka sanggup memperlakukan saya seperti binatang?'' katanya sambil menangis.

Mangsa juga mendakwa mengalami masalah untuk melakukan hubungan intim dengan suaminya.

Dalam perbicaraan, mahkamah diberitahu, mangsa ternampak kereta dengan bonet terbuka dan seorang lelaki berdiri di sebelah kereta seperti sedang membaikinya.

Lelaki terbabit kemudian berlari ke arah mangsa lalu mengheretnya masuk ke dalam kereta yang ada tiga lelaki lain di dalamnya.

Kesemua lelaki tersebut mengoyak pakaiannya, memaksa dia melakukan seks luar tabii dan merampas beg tangannya.

Selepas itu, dua daripada lelaki itu pergi ke mesin pengeluaran wang automatik (ATM) untuk mengeluarkan wang milik mangsa manakala dua lagi mengawalnya.

Mangsa kemudian dibawa ke dalam semak dan dipaksa melakukan seks luar tabii serta kemaluannya ditusuk dengan kayu sebelum ditinggalkan di situ. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment