My Add

Saturday 31 December 2011

Penerbangan terus ke Russia dengan Transaero Airlines

KUALA LUMPUR, SABTU, 31 Disember, 2011: Usaha tanpa henti bahagian pemasaran Malaysia Airports dan promosi agresif Tourism Malaysia terus membuahkan hasil bagi memastikan industri penerbangan kukuh ketika mengakhiri 2011. 

Bagi mengakhiri tahun ini pada kedudukan yang positif, Transaero Airlines, syarikat penerbangan kedua terbesar Russia, membuat pendaratan sulung di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) hari ini.

Menurut Malaysia Airports dalam satu kenyataan, Transaero, satu-satunya syarikat penerbangan dari Russia yang beroperasi ke Kuala Lumpur, menawarkan penerbangan mingguan setiap hari Sabtu dari Moscow dan Kuala Lumpur dan sebaliknya, menggunakan pesawat Boeing 763 dengan 255 tempat duduk.

Penerbangan sulung UN551 mendarat di KLIA hari ini dan diberikan sambutan cara negara ini oleh Malaysia Airports dan Tourism Malaysia. 

Malaysia Airports menyatakan, Transaero menjalankan penerbangan sewa khas ke KLIA sejak beberapa tahun lalu dan mewujudkan permintaan pasaran yang mencukupi bagi laluan ini untuk syarikat penerbangan itu memulakan operasi berjadual. 

Pengarah Urusan, Tan Sri Bashir Ahmad berkata, Malaysia Airports amat gembira dengan keputusan Transaero memasukkan Malaysia ke dalam rangkaian mereka dan mewujudkan sambungan terus antara Malaysia dan Russia. 

"Perkhidmatan Transaero membuka pasaran baru untuk kami dan kami mengharapkan yang terbaik bagi operasi mereka di Kuala Lumpur. Kami mengharapkan syarikat penerbangan ini akan stabil dan mengukuhkan operasinya ke Kuala Lumpur dan diharapkan, meningkatkan kekerapan mereka ke KLIA tidak lama lagi ". 

Beliau berkata, kerjasama dan hubungan erat antara Malaysia Airports dan Tourism Malaysia serta dasar pro perniagaan Kementerian Pengangkutan berjaya membawa syarikat penerbangan dari Russia itu ke Malaysia. 

Transaero, syarikat penerbangan ke-57 yang menawarkan khidmat ke Kuala Lumpur, akan menyediakan kemudahan antara Kuala Lumpur dan Moscow serta mengembangkan perdagangan dua hala, pelaburan dan pelancongan bagi kedua-dua negara. 

Pada tahun ini, selain daripada Transaero, KLIA juga menerima Air Koryo dan Lion Air, manakala Egypt Air membuat kemunculan semula ke KLIA. 

Transaero, yang terbang ke China, Jepun, Thailand dan India, juga menawarkan perkhidmatan ke bandar utama Russia dan juga syarikat penerbangan utama ke Kazakhstan. 

Rangkaiannya meliputi banyak destinasi Eropah seperti Austria, Cyprus, England, Jerman, Greece, Israel dan Sepanyol. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment