My Add

Saturday 31 December 2011

Polis tahan dua lagi lelaki berhubung kes bunuh kerani bank

SHAH ALAM, SABTU, 31 Disember, 2011: Polis menahan dua lagi lelaki berhubung kes bunuh kerani bank, yang ditemui mati dengan 15 kesan tikaman di rumah sewanya di Puncak Desa, Kepong pada 21 Disember lalu, lewat malam tadi dan awal pagi ini. 

Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Hamzah, berkata dengan tangkapan itu, polis mengesahkan menahan lima lelaki dan percaya siasatan kes pembunuhan Rozana Mohd Yusak, 35, dapat diselesaikan.

"Kita maklumkan kepada keluarga mangsa dan tindakan lanjut akan diambil dalam masa terdekat," katanya dalam sidang media di sini, hari ini.
Beliau berkata, selain tiga lelaki yang ditahan di Lembah Pantai dan Datuk Keramat sebelum ini, seorang lagi lelaki berusia 20 tahun ditahan kira-kira jam 11 malam tadi di kawasan Bukit Bintang. 

“Polis merampas sebuah telefon bimbit dipercayai milik mangsa yang berada dalam simpanan lelaki terbabit. Ketika ditahan, suspek didapati positif dadah jenis syabu," katanya 

Beliau berkata, seorang lagi lelaki berusia 23 tahun menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah Gombak kira-kira jam 4 pagi tadi. 

"Kesemua suspek kini dalam tahanan reman polis dan disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan. Kita minta supaya semua pihak berhenti dari membuat sebarang spekulasi berhubung kejadian ini," katanya. 

Mengulas lanjut, Tun Hisan berkata, polis percaya pembunuhan itu dilakukan oleh lebih daripada seorang suspek berdasarkan kesan kecederaan pada tubuh mangsa, yang dipercayai mengenali suspek. 

Beliau berkata, polis turut menemui beberapa senjata tajam termasuk sebilah pisau yang dipercayai digunakan untuk membunuh mangsa dan barang bukti seperti seluar, jaket dan tuala yang mempunyai kesan darah daripada suspek yang ditahan di Datuk Keramat manakala motosikal milik mangsa pula dirampas daripada seorang suspek yang ditahan di Lembah Pantai, semalam. 

“Sebanyak lima telefon bimbit dipercayai milik mangsa dirampas daripada empat suspek yang ditahan selain beberapa barangan lain termasuk kad bank, kad kredit, komputer riba, beg tangan berjenama, 'pen drive' dan 'external hard disk',” katanya. 

Semalam, polis menahan tiga lelaki secara berasingan berhubung kes bunuh itu. 

Dalam kejadian jam 1.30 pagi, 21 Disember lalu, Rozana ditemui berlumuran darah dengan lebih 15 kesan tikaman pada bahagian belakang badannya di rumah sewanya. 

Beliau disahkan meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Kuala Lumpur. 

Sementara itu, Tun Hisan turut menyampaikan sijil penghargaan kepada Asisten Superintendan Ahmad Fauzi Mohamed Zin dan Asisten Superintendan Mohd Fadhil Min kerana dapat menyelesaikan kes bunuh itu. 

"Kita mengucapkan tahniah kepada kedua-dua anggota ini kerana dedikasi mereka yang berjaya menyelesaikan kes ini yang pada mulanya polis tidak mendapat sebarang petunjuk," katanya. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment