My Add

Saturday 31 December 2011

Anwar tidak wajar heret rakyat untuk selesai masalah peribadi

BERA, SABTU, 31 Disember, 2011: Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob, berkata Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak sepatutnya mengheret rakyat mengadakan demonstrasi jalanan bagi menyelesaikan masalah peribadi yang dihadapinya. 

Beliau berkata, kempen "Bebas Anwar 901" yang dirancang sayap Pemuda Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada 9 Januari ini boleh mencetuskan huru-hara dan menggugat keselamatan orang ramai.

"Kempen itu adalah tindakan yang boleh memberikan kesan buruk dan menggugat kestabilan baik dari segi keamanan, politik, sosial dan ekonomi negara," katanya selepas majlis bersama Peserta Felcra Projek Tanah Kelompok (RTK) Tembangau di sini, hari ini.

Beliau berkata, Penasihat PKR itu perlu menghormati keputusan yang akan dibuat mahkamah pada 9 Januari ini berhubung kes liwatnya kerana keputusan itu akan dibuat berdasarkan perbicaraan dan bahan bukti kukuh yang dikemukakan di mahkamah. 

"Anwar boleh membuat rayuan jika keputusan hakim nanti tidak memihak kepadanya tetapi tidak perlu mengheret rakyat dalam soal peribadinya,” katanya. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment