My Add

Saturday 31 December 2011

DPPIM mahu Khazanah Nasional pantau Iskandar Investment

JOHOR BAHARU, SABTTU, 31 Disember, 2011: Dewan Perniagaan dan Perindustrian Iskandar Malaysia (DPPIM) meminta Khazanah Nasional Berhad memantau dengan lebih telus setiap kegiatan anak syarikatnya, Iskandar Investment Berhad (IIB). 

Presidennya, Mohd Salikon Sarpin dalam satu kenyataan, berkata pihaknya terkejut di atas pendedahan tentang penyelewengan, penyalahgunaan kuasa dan rasuah yang dilakukan sebahagian kecil pegawai IIB.

"Tindakan sebahagian kecil pegawai IIB itu diumpamakan 'harapkan pagar, pagar makan padi," katanya dan menambah, DPPIM bersetuju dengan tindakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menjalankan siasatan.

Beliau yang juga bekas Anggota Dewan Undangan Negeri dan Anggota Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri berkata, DPPIM sentiasa mendoakan IIB supaya terus berjaya bersama Pihak Berkuasa Pembangunan Iskandar (IRDA) untuk membangunkan Iskandar Malaysia dengan telus, cekap dan berproduktiviti.

"Segala keuntungan atau penjimatan hasil daripada pembangunan di Iskandar Malaysia diharap dapat disalurkan untuk pembangunan masyarakat sekeliling, usahawan dan yang lain.

"Impak daripada limpahan ekonomi tentunya amat diharapkan dan dapat dirasai oleh masyarakat setempat," katanya. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment