My Add

Saturday 31 December 2011

Terengganu sokong penubuhan Majlis Bahasa Inggeris

KUALA TERENGGANU, SABTU, 31 Disember, 2011: Terengganu menyokong penuh dan menyambut baik penubuhan Majlis Bahasa Inggeris tahun depan bagi mengkaji dan menambah baik sistem pengajaran, pembelajaran dan pencapaian Bahasa Inggeris di kalangan pelajar.

Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi, Sains, Teknologi dan Sumber Manusia Negeri, Ahmad RAzif Abdul Rahman berkata, kebanyakan pelajar di Terengganu masih lemah dalam menguasai mata pelajaran Bahasa Inggeris.

"Ini mungkin disebabkan kekurangan tenaga pengajar yang mahir dalam bahasa itu menyebabkan ada pelajar kita yang tercicir pada mata pelajaran Bahasa Inggeris.

"Kita mahu lebih ramai guru-guru yang mahir dalam Bahasa Inggeris dihantar ke Terengganu bagi meningkatkan penguasaan pelajar,” katanya pada program pemimpin bersama masyarakat di 18 Rijmen Askar Melayu Diraja (18 RAMD) Kem Seri Pantai, Seberang Takir di sini hari ini.

Semalam, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan akan menubuhkan Majlis Bahasa Inggeris bagi mengkaji kualiti dan standard sistem pengajar, pembelajaran serta pencapaian bahasa itu di kalangan pelajar. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment