My Add

Saturday 31 December 2011

Perkasa selar kerajaan Pas Kedah

KUALA LUMPUR, SABTU, 31 Disember, 2011:Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) menyelar kedegilan Kerajaan Pas Kedah yang bertekad mahu merobohkan Madrasah Salihiah di Kanchut.

Presidennya, Datuk Ibrahim Ali menyifatkan tindakan itu sebagai memalukan dan dayus kerana Kedah ditadbir oleh sebuah parti yang mendakwa memperjuangkan syiar Islam.

“Namun, apa yang berlaku adalah sebaliknya apabila mereka (Pas) tetap berdegil mahu merobohkan rumah Allah atas nama pembangunan.

“Jika perkara seperti ini berlaku di negeri pimpinan Barisan Nasional (BN), sudah pasti ia akan dipolitikkan sekali gus pembangkang akan turut campur tangan kononnya untuk mencari jalan penyelesaian,” katanya dalam satu kenyataan kepada Utusan Malaysia di sini, semalam.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak yang bertegas mahu merobohkan Madrasah Salihiah meskipun terdapat cadangan agar dilakukan pengubahsuaian terhadap pelan pembinaan kompleks beli belah yang bakal dibina di atas tapak itu. 


No comments:

Post a Comment