My Add

Thursday 28 February 2013

Terima kasih kerajaan BN tak pinggir kami - Nelayan Melaka Tengah

 *SEBAHAGIAN nelayan kawasan Melaka Tengah menunggu giliran untuk menerima cek pada majlis penyampaian cek bayaran saguhati daripada Mohd. Ali Rustam di Seri Bendahara, Ayer Keroh, hari ini. - UTUSAN/MOHAMMAD DZULHISHAM CHE HASSIM

Oleh MOHAMMAD DZULHISHAM CHE HASSIM
MELAKA, KHAMIS, 28 Februari, 2013: Seramai 239 nelayan dari Melaka Tengah hari ini mengucapkan terima kasih kepada Kerajaan Barisan Nasional (BN) negeri yang menyalurkan bayaran saguhati berjumlah RM670,400 meringankan beban mereka.

Bayaran itu bagi membantu nelayan sepenuh dan separuh masa yang terjejas sumber rezeki ekoran projek penambakan laut di Kampung Portugis, Parit Cina dan Banda Hilir dekat sini untuk membolehkan kerajaan negeri membangunkan kawasan tersebut.

Seorang nelayan, Dennis Rudolf De Costa, 34, dari Kampung Portugis berkata, dia menganggap bayaran saguhati itu adalah sebagai menghargai nelayan yang sanggup berkorban sumber rezeki mereka bagi membolehkan pembangunan dilakukan oleh kerajaan negeri.

"Terima kasih kepada kerajaan negeri, sekurang-kurangnya kos sara hidup yang semakin meningkat dapat ditanggung dengan wang saguhati ini dan inilah bukti bahawa kerajaan sangat prihatin kepada nasib rakyat," katanya.

Dennis adalah salah seorang daripada 239 nelayan yang menerima bayaran saguhati itu daripada Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam di Seri Bendahara di sini hari ini.

Perasaan dan rasa terima kasih sama kepada kerajaan BN turut dikongsi oleh nelayan lain. Ini termasuk Androse Lazaroo, 82.

"Tindakan murni ini patut mendapat pujian kerana memberi situasi menang-menang kepada kedua-dua pihak. kebajikan kami tetap terbela walaupun periuk nasi kami sedikit terjejas," katanya.

Bagi Tony Monterio, 47, pula berkata: " Saya ingin ucapkan terima kasih kepada Datuk Seri Mohd. Ali Rustam kerana sentiasa memahami hasrat dan kehendak para nelayan dan memberikan khidmat terbaik dalam membela nasib dan kebajikan nelayan." - UTUSAN

No comments:

Post a Comment