My Add

Thursday 28 February 2013

Setiausaha Agung DAP wajar letak jawatan - Ravi

KUALA LUMPUR, RABU, 27 Februari, 2013: Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng diberi dua pilihan sama ada mengadakan semula pemilihan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) atau meletak jawatan selaku pemimpin tertinggi dalam parti berkenaan ekoran kesilapan pengiraan undi baru-baru ini.

Setiausaha DAP Bahagian Pantai Sepang Putra, Sungai Pelek, Ravi Ramdas berkata, Guan Eng harus dipersalahkan dalam isu tersebut kerana beliau merupakan sebahagian daripada jawatankuasa berkenaan serta gagal memastikan pemilihan CEC berjalan dengan lancar dan telus.

Malah, beliau mendakwa, pemilihan CEC itu juga tidak melibatkan semua perwakilan kerana terdapat perwakilan yang tidak menerima surat menghadiri konvensyen parti yang diadakan di Pulau Pinang.

"Ini jelas menunjukkan Guan Eng dan bapanya, Lim Kit Siang hanya berminat dalam politik sahaja tanpa menghiraukan kebajikan dan pendapat ahli-ahli parti yang lain," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Sehubungan itu, beliau memohon Pendaftar Pertubuhan (ROS) segera menyiasat dan sekiranya terdapat unsur-unsur manipulasi dalam pemilihan tersebut, kepimpinan DAP harus mengadakan pemilihan CEC semula.

"Hal ini kerana konvensyen dan pemilihan CEC akan terbatal dan tidak sah tanpa kehadiran dan undi daripada semua ahli parti," katanya.

Menurut Ravi, beliau bersedia dilucutkan jawatan dan digantung keahlian ekoran tindakannya mengkritik kepimpinan parti itu kerana malu menjadi sebahagian daripada parti yang tidak mematuhi peraturan sendiri. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment