My Add

Thursday 28 February 2013

'Pas masuk perangkap Anwar' - Ahmad Maslan

Oleh RODELIO JUNJUN TAUCAN
KOTA BHARU, KHAMIS, 28 Februari, 2013: Pas telah terperangkap ke dalam agenda peribadi Ketua
Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim apabila Presidennya, Datuk Seri Abdul

Hadi Awang bertindak menyediakan dan menandatangani syarat serta persetujuan bersama yang digunakan pakatan pembangkang dalam membenarkan penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan Islam.

Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan berkata, perangkap yang dipasang itu akhirnya dimanipulasi oleh Anwar untuk meredakan kemarahan orang Islam terutama ahli Pas dengan mendedahkan bahawa persetujuan berkenaan telah dibuat dan ditandatangani oleh Abdul Hadi.

Katanya, pendedahan Anwar itu adalah untuk memastikan Pas turut bertanggungjawab menghadapi kemarahan rakyat, bukannya kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP semata-mata.

"Saya kira Anwar sudah melihat isu ini tidak popular dalam kalangan Melayu dan Islam khasnya, jadi dia pun ingin menjadikan tidak popular dirinya dan Lim

Guan Eng (Setiausaha Agung DAP) turut dirasai oleh Pas.

"Dia tidak mahu Pas lepas tangan terhadap perkara ini, kerana tentunya beliau
kesal apabila Pas pusing 360 darjah sedangkan persetujuan sudah dicapai danmembuktikan persepakatan dalam pakatan pembangkang adalah rapuh.

"Daripada apa yang dilaporkan memang benar dia mahu bantahan itu sama-sama ditanggung oleh Pas. Dia tidak mahu diri sendiri turun, DAP turun tetapi Pas juga perlu turun memberi penjelasan bahawa mereka yang menyokong isu ini," katanya.

Beliau bercakap kepada pemberita selepas Majlis Himpunan Barisan 1Malaysia
Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) Kelantan di sini hari ini. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment