My Add

Thursday 28 February 2013

Manifesto pembangkang keluar kereta RM25,000 tak realistik - Dr. Mahathir

Oleh METRA SYAHRIL MOHAMED
KUALA LUMPUR, KHAMIS, 28 Februari, 2013: Pakatan pembangkang tidak realistik dan mahu membunuh punca rezeki penjual kereta terpakai menerusi cadangan mengeluarkan kereta serendah RM25,000 seperti dinyatakan dalam manifestonya.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, pemilik kereta yang ingin membeli kereta baharu sudah tentu mencari penjual kereta terpakai untuk menjual kereta sedia ada.

"Kalau serendah RM25,000 sebuah, pertamanya kereta-kereta terpakai tak akan laku. Apabila ini berlaku, penjual kereta terpakai akan rugi dan tutup kedai. Oleh itu kereta baharu pun tidak akan terjual kerana pemilik kereta terpaksa mencari penjual kereta terpakai bagi menjual keretanya nak dapat duit beli kereta baharu.

"Nak kurang sampai RM25,000, mudah kata tapi siapa nak buat (kereta)? Kalau dia (pembangkang) sanggup beri modal kepada pihak tertentu tanpa faedah, itu pun tak boleh dapat harga itu," katanya dalam sidang akhbar selepas menyampaikan syarahan Dasar Pandang ke Timur di Institut Teknologi Antarabangsa Malaysia Jepun (MJIIT), Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Jalan Semarak, di sini hari ini. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment