My Add

Thursday 28 February 2013

Kalimah Allah: Abdul Hadi perlu beri penjelasan

 *DR. MOHD. PUAD Zarkashi menyampaikan Sumbangan Veteran Angkatan Tentera Malaysia Tidak Berpencen 1Malaysia (SVTB1M) kepada 299 penerima di Dewan Jubli Intan di Batu Pahat hari ini. - UTUSAN/ZAINAL AZHAR MOHAMED

Oleh ZAINAL AZHAR MOHAMED
BATU PAHAT, KHAMIS, 28 Februari, 2013: Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Dr. Mohd. Puad Zarkashi mendesak Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tampil mendedahkan isi kandungan kenyataan dan persetujuan pakatan pembangkang membenarkan penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan Islan yang turut ditandatanginya.

Menurutnya, pendedahan terbaru Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam ceramah politik di Ketereh, Kelantan semalam menimbulkan keraguan berhubung pendirian sebenar Pas dalam isu berkenaan.

"Abdul Hadi perlu menjelaskan isi kandungan kenyataan yang ditandatanginya bagi mendedahkan kisah sebenar mengenai pendirian Pas dalam isu kalimah Allah. Saya pasti akar umbi Pas juga ingin mengetahui cerita sebenar yang dijaja oleh rakan sekutu dalam pakatan itu," katanya pemberita selepas menyampaikan Sumbangan Veteran Angkatan Tentera Malaysia Tidak Berpencen 1Malaysia (SVTB1M) kepada 299 penerima di Dewan Jubli Intan di sini hari ini.

Utusan Malaysia hari ini melaporkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam ceramah politik di Kelantan mendedahkan Abdul Hadi memberi persetujuan dan menandatangani kenyataan membenarkan bukan Islam menggunakan kalimah Allah. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment