My Add

Thursday 28 February 2013

Siasatan tergendala, DAP gagal hantar dokumen lengkap kes pemilihan CEC 

 
ABDUL RAHMAN 
Oleh MUZDALIFAH MUSTAPHA
KUALA LUMPUR, KHAMIS, 28 Februari, 2013: Siasatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) kini terganggu dan tergendala berikutan kegagalan DAP mengemukakan dokumen lengkap bagi membolehkan siasatan berhubung kes penyelewengan dalam pemilihan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC), 15 Disember lalu.

Ketua Pengarah ROS, Datuk Abdul Rahman Othman berkata, DAP pada 8 Februari lalu cuma menyerahkan Penyata Tahunan dan keputusan pemilihan CEC itu kepada ROS, tetapi tidak menghantar maklumat proses pemilihan, bagaimana kesilapan berlaku dan tempat pemilihan.

"Sebelum ini, kita telah memaklumkan kepada DAP mengenai senarai dokumen yang diperlukan mengikut syarat di bawah Akta Pertubuhan. Selagi tidak lengkap bermakna siasatan juga tidak dapat dijalankan sepenuhnya," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Semalam, Naib Pengerusi Strategik MIC, Datuk R. Ramanan mendakwa, beliau difahamkan DAP tidak menyerahkan dokumen-dokumen yang lengkap seperti yang dituntut oleh pertubuhan sebaliknya hanya mengemukakan beberapa helaian dokumen dan tindakan itu dilihat sekadar 'melepaskan batuk di tangga'. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment