My Add

Tuesday 30 April 2013

PRU-13: 80.5% anggota polis Kelantan, pasangan keluar mengundi

Oleh ASMA HANIM MAHMOOD

KOTA BHARU, SELASA, 30 April, 2013: Sebanyak 80.5 peratus atau 3,730 daripada 4,633 anggota polis Kelantan dan pasangan masing-masing yang berdaftar sebagai pengundi awal keluar mengundi sehingga pukul 2 petang hari ini.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, proses pengundian berjalan amat baik di semua 56 saluran mengundi yang melibatkan ibu pejabat dan balai polis seluruh negeri ini.

Beliau berkata, proses pengundian bermula dari pukul 8 pagi itu dengan beberapa saluran ditutup awal kerana mempunyai bilangan pengundi kurang daripada 50 orang.

"Sebanyak 27 saluran mengundi dibuka dari pukul 8 pagi hingga 2 petang, manakala 29 saluran lagi dari pukul 8 pagi hingga 7 petang.

"Tempoh itu kerana ada tempat seperti di saluran Balai Polis Binjai yang hanya mempunyai seorang pengundi awal.

"Keseluruhan perjalanan pengundian berjalan dengan sangat baik, malah tidak ada sebarang masalah timbul dengan keperluan mencalit jari dengan dakwat kekal," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Pada masa sama, katanya, selain pasukan polis, lebih 64 peratus atau 4,843 daripada 7,467 anggota tentera dan pasangan mereka turut menunaikan tanggungjawab mereka di kem tentera hingga pukul 2 petang setakat ini. - UTUSAN ONLINE 

No comments:

Post a Comment