My Add

Tuesday 30 April 2013

PRU13: Kerajaan BN perlu mandat besar untuk martabatkan negara - PM

KEPALA BATAS, 30 April, 2013: Datuk Seri Najib Razak berkata, kerajaan Barisan Nasional (BN) memerlukan mandat besar daripada rakyat untuk meneruskan perjuangan memartabatkan negara menjadi sebuah negara maju menjelang 2020.

Perdana Menteri berkata, hanya kerajaan yang ada visi dan wibawa sahaja boleh membawa negara mencapai matlamat berkenaan.

Justeru, katanya, Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) bukan soal parti dan individu, tetapi memilih sebuah kerajaan yang ada visi dan kewibawaan untuk negara.

"BN bukan sahaja ada visi yang wibawa untuk negara, tetapi mampu melaksanakannya sebab kita ada kemampuan, rekod prestasi dan persefahaman dalam BN, ada iltizam untuk perjuangkan nasib rakyat.

"Oleh itu, kita perlu mandat kuat dan kukuh untuk tubuh sebuah kerajaan yang kuat. Mandat kuat (besar) dan kerajaan yang kuat akan dapat memartabatkan negara dan maju," katanya.

Najib yang juga Pengerusi BN berkata demikian dalam ucapan di Majlis Pemimpin Bersama Rakyat di Sekolah Menengah Kebangsaan Tok Labu, Penaga di sini, petang tadi.

Turut hadir, bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi; Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop; Pengerusi BN negeri, Teng Chang Yeow dan Pengerusi UMNO negeri, Datuk Zainal Abidin Osman. 

Pada majlis itu, Najib turut memperkenalkan calon Parlimen Kepala Batas, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican serta tiga calon DUN iaitu, Mohd Zain Ahmad (Penaga), Shariful Azhar Othman (Bertam) dan Datuk Roslan Saidin (Pinang Tunggal). - BH

No comments:

Post a Comment