My Add

Tuesday 30 April 2013

PRU13: Muhyiddin yakin BN akan memenangi pilihan raya kali ini

MELAKA, ISNIN, 29 April, 2013: Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yakin Barisan Nasional (BN) akan memenangi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) berdasarkan petanda baik sokongan rakyat terhadap parti itu pada masa ini.

Beliau berkata, jentera BN di seluruh negara kini bergerak dengan lancar dan usaha kempen yang dijalankan menerima sokongan yang jelas daripada pengundi.

"Sokongan bertambah baik, meningkat...masalah yang dikatakan awal berlaku dari segi soal calon dah selesai, jentera dah bergerak, saya dah pergi hampir kesemua negeri, saya lihat respons daripada usaha kempen yang kita buat mendapat sokongan yang begitu jelas daripada pengundi.

"Kita jangkakan BN akan terus kekal dengan jumlah kerusi yang boleh dikatakan agak menggalakkan," katanya kepada pemberita selepas melancarkan pembinaan jejantas pejalan kaki di Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan (Cina) Wen Hua di sini, hari ini.

Malah, katanya, kawasan yang mempunyai majoriti kaum Cina juga telah menunjukkan peningkatan sokongan terhadap BN.

“Di kawasan orang Cina juga sudah ada peningkatan sokongan berbanding seminggu lalu jadi trend ini memberikan kelebihan kepada kita," katanya.

Namun, Muhyiddin berkata tempoh kira-kira seminggu sebelum hari pengundian pada 5 Mei ini perlu digunakan jentera BN sepenuhnya untuk meningkatkan sokongan, terutama di kawasan berstatus kelabu.

"Ini memberikan ruang untuk kita bekerja lebih supaya kawasan putih dapat kita kekalkan, yang kelabu supaya menjadi lebih putih, jadi gerakan kempen yang dibuat jentera parti menjadi lebih utama dalam tempoh beberapa hari ke depan," katanya.

Muhyiddin berkata, pakatan pembangkang juga dilihat semakin goyah dan tertekan sehingga menggunakan taktik memburukkan pemimpin BN bagi meraih sokongan.

Bagaimanapun, katanya, BN akan meneruskan kempen dalam keadaan yang lebih rasional melalui pertemuan dengan para pengundi tanpa mengikut rentak dimainkan pembangkang.

"Insya-Allah BN akan menang, saya menyebutkan ini bukan atas kerana kita berasa sombong tetapi realiti yang kita lihat pakatan pembangkang dah mula goyah dan semua di kalangan mereka dah berasa tertekan sebab itu dia buat tuduhan pada pemimpin BN, dia buat pelbagai risalah," katanya. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment