My Add

Tuesday 30 April 2013

PRU-13: UMNO akan lapor SPR tentang poster palsu

Oleh AZMAN IBRAHIM

 *KAIN rentang 'Bantuan Bujang 1Malaysia' yang dipercayai palsu (gambar kanan) yang diletakkan di bawah poster kempen calon BN Parlimen Putrajaya, Tengku Adnan Tengku Mansor di satu lokasi tidak diketahui, seperti dilaporkan oleh Harakah Daily baru-baru ini. Gambar kiri, pengantin lelaki dalam poster tersebut, Nasrul Effendy bersama isterinya sebenar.
KUALA LUMPUR, SELASA, 30 April, 2013; UMNO akan membuat laporan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) terhadap kewujudan poster palsu Barisan Nasional (BN) yang boleh menjatuhkan imej parti.

Poster yang memaparkan wajah seorang lelaki didakwa warganegara asing yang kemudian bertukar menjadi lelaki Melayu dan berkahwin dengan pasangannya konon untuk mempromosikan program "Bantuan Bujang 1Malaysia" BN.

Untuk memburukkan BN, poster terbabit digantung di bawah papan poster kempen calon BN bagi Parlimen Putrajaya, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Setiausaha Kerja UMNO, Datuk Ab. Rauf Yusoh berkata, poster tersebut sudah ternyata palsu kerana UMNO atau BN tidak akan membuat poster seperti itu yang hanya menjatuhkan imej parti.

Katanya, pihaknya akan membuat laporan secepat mungkin mengenai perkara itu kerana hal itu hanya menjatuhkan imej dan nama baik UMNO dan BN.

"SPR perlu ambil tindakan mengenai perkara ini kerana poster tersebut sudah terang-terangan merupakan poster palsu memburukkan UMNO dan BN.

"Ini baru pertama kali saya mendengar mengenai poster palsu membabitkan imej dan maruah BN,’’ katanya kepada Utusan Online ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau memberitahu demikian ketika diminta mengulas mengenai poster palsu tersebut yang disiarkan oleh Harakah Daily dan blog-blog propembangkang hari ini.

Pengantin lelaki itu yang dikenali sebagai Nasrul Effendy dalam laman media Facebook turut mengutuk pihak yang memalsukan poster tersebut kerana menggunakan wajahnya tanpa pengetahuan beliau.

Nasrul Effendy berkata, lebih mendukacitakan pengantin perempuan itu bukanlah isterinya yang sebenar tetapi telah ditukar dengan wajah wanita lain.

Katanya, gambar perkahwinannya itu telah dirakam pada 15 Mei 2007. - UTUSAN ONLINE

No comments:

Post a Comment