My Add

Tuesday 30 April 2013

Trend sokong BN meningkat - TPM

Oleh Amran Mulup

MELAKA, ISNIN, 29 April, 2013: Peluang Barisan Nasional (BN) untuk terus mentadbir negara semakin menunjukkan perkembangan positif ketika tempoh berkempen pilihan raya umum kali ini berbaki enam hari lagi, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Menurut Timbalan Perdana Menteri, sejak seminggu lalu, pakatan pembangkang dilihat semakin goyah apabila trend pengundi di seluruh negara meningkat menyokong BN.

Lebih merisaukan pembangkang, katanya, apabila mengetahui sokongan pengundi Cina terutama di kawasan yang dilabelkan sebagai kelabu kian menjadi putih menjelang hari mengundi 5 Mei ini.

‘‘Insya-Allah BN akan menang dan ini bukan kenyataan sombong tetapi adalah realitinya kerana kita lihat pembangkang semakin tertekan dalam tempoh beberapa hari lagi rakyat akan membuang undi.

‘‘Sebab itu, mereka (pembangkang) mula buat macam-macam tuduhan kepada semua pemimpin BN selain mengedarkan pelbagai risalah dan membuat perang saraf,’’ katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan projek membina jejantas pejalan kaki di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Wen Chua dan Sekolah Kebangsaan (SK) Batu Berendam di sini hari ini.

Yang turut hadir, Pengerusi BN negeri, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam; pemimpin-pemimpin parti komponen BN serta calon-calon yang bertanding di Parlimen Bukit Katil.

Mengulas lanjut kata Muhyiddin, jangkaan BN untuk terus kekal mentadbir negara juga berdasarkan hubungan antara pemimpin pembangkang yang sudah tidak sefahaman.

‘‘Bila makin dekat hendak mengundi, banyak yang kita dengar DAP komen Pas dan Pas pula komen DAP, malah dalam kalangan pemimpin DAP pun dilihat tidak sepakat," ujarnya. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment