My Add

Tuesday 30 April 2013

PRU13: Masyarakat Cina di Sabah tidak dipinggirkan dalam arus pembangunan - Musa

SANDAKAN, SELASA, 30 April, 2013: Masyarakat Cina tidak pernah dipinggirkan dalam agenda pembangunan yang dilaksanakan kerajaan Barisan Nasional (BN), kata Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman.

Beliau berkata, kerajaan memberi perhatian kepada keperluan semua kaum termasuk masyarakat Cina dalam bidang pendidikan, ekonomi dan keagamaan.

"Penyaluran peruntukan kepada sekolah aliran Cina contohnya tanda BN sentiasa sedar dan memberi perhatian kepada keperluan masyarakat Cina dalam bidang pendidikan," katanya pada perjumpaan bersama masyarakat Cina di Taman Khong Pak Tak dekat sini malam tadi.

Musa yang juga Pengerusi BN Sabah berkata, keprihatinan terbabit bagi memastikan tidak ada mana-mana kaum di negeri ini tercicir daripada menikmati arus pembangunan.

Sehubungan itu, beliau berkata sokongan daripada masyarakat Cina diperlukan pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) ini dalam usaha meneruskan agenda pembangunan negara menuju ke arah negara maju.

"Sokongan berterusan daripada rakyat amat perlu bagi membolehkan BN dapat meneruskan usaha membangunkan negara dan membela nasib rakyat dengan sawajarnya," kata Musa. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment