My Add

Tuesday 30 April 2013

PRU13: Muhyiddin mahu rakyat pertahan nilai kehidupan positif

KLUANG, SELASA, 30 April, 2013: Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta rakyat mempertahankan nilai kehidupan positif yang selama ini diamalkan mereka dan menolak budaya negatif yang cuba diterapkan pembangkang.

Timbalan Perdana Menteri yang juga Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) berkata, pembangkang kini dilihat cuba membawa budaya negatif seperti samseng, fitnah, bidaah, perpecahan dan konfrontasi.

"Rakyat perlu bangkit di dalam mempertahankan nilai-nilai kehidupan (positif) yang selama ini kita junjung. Jangan kita membiarkan mereka (pembangkang) memusnahkan nilai-nilai itu, kita perlu pertahankannya daripada pengaruh (budaya negatif) pembangkang," katanya pada majlis Himpunan Rakyat 1Malaysia di Dewan Che Luan Khor di sini, hari ini.

Sehubungan itu, beliau meminta rakyat memikirkan kesan yang bakal terjadi terhadap masa depan negara jika mereka membuat keputusan yang salah dengan memilih pembangkang pada hari pengundian Ahad ini.

Muhyiddin berkata, Malaysia berkemungkinan berhadapan dengan masa depan yang tidak terjamin sekiranya pembangkang dipilih, sekali gus memusnahkan apa yang telah dibina oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk negara selama ini.

Turut hadir pada majlis itu ialah calon BN bagi kawasan Parlimen Kluang, Dr Hou Kok Chung, calon BN kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Mahkota Jais Sarday dan calon BN bagi kerusi DUN Mengkibol Chye Kwee Yeow.

Muhyiddin memberi contoh bagaimana Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim mahukan undang-undang anti-liwat negara ini dihapuskan kerana mendakwanya sebagai undang-undang kolot dan ketinggalan zaman. 

Beliau percaya undang-undang anti-liwat itu adalah di antara undang-undang pertama yang akan dihapuskan oleh Anwar jika beliau menjadi perdana menteri.

"Saya pun tidak tahu mengapa Anwar beria-ia mahu menghapuskan undang-undang ini (anti-liwat)," katanya sambil menambah, perbuatan liwat adalah kesalahan di sisi agama dan perundangan negara ini, selain bertentangan dengan nilai kehidupan rakyat.

Dalam pada itu, Timbalan Perdana Menteri berkata, penduduk Johor perlu memilih BN sekiranya mahu melihat pembangunan pesat di dalam bidang ekonomi yang sedang dialaminya berterusan.

Katanya, disebabkan kestabilan politik serta pelaksanaan dasar-dasar yang tepat oleh kerajaan BN di Johor telah berjaya menjadikan negeri ini destinasi tarikan utama pelabur.

Johor sejak beberapa tahun kebelakangan ini, kata Muhyiddin, telah berjaya menarik pelaburan berjumlah RM200 bilion, dengan RM100 bilion dilabur di Iskandar Malaysia serta selebihnya di pusat pembangunan industri minyak dan gas di Pengerang.

“Kebanjiran pelabur daripada luar dan dalam negara telah mewujudkan ratusan ribu peluang pekerjaan di Johor, selain kewujudan pelbagai peluang yang lain kepada masyarakat setempat.

"Saya ingin bertanya, adakah kita ingin menghancurkan semua yang telah kita capai selama ini. Kesilapan di dalam membuat keputusan pada 5 Mei akan memberi kesan yang mendalam terhadap kedudukan ekonomi Johor," katanya.

Muhyiddin berharap pengundi tidak memperjudikan masa depan Johor dan negara ini dengan memilih pembangkang pada pilihan raya umum ini. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment