My Add

Monday 4 March 2013

Tian Chua 'haiwan politik', tidak layak jadi warga Malaysia

KUALA LUMPUR, AHAD, 03 Mac, 2013: Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Chua Tian Chang atau Tian Chua dianggap tidak layak menjadi warga Malaysia selepas sanggup mengatakan kematian perajurit negara di Lahad Datu, Sabah sebagai sandiwara politik UMNO.

Bekas Pengerusi DAP cawangan Sungai Pelek, Tan Tuan Tat berkata, pencerobohan berdarah yang berlaku di Lahad Datu merupakan isu keselamatan dan kedaulatan negara serta menuntut semua rakyat Malaysia bersatu padu mempertahankan tanah air.

"Kenyataan beliau adalah sangat tidak sensitif terhadap keluarga perajurit yang terkorban. Tian Chua bukan sahaja tidak layak untuk mentadbir negara, malah dia juga tidak layak untuk menjadi rakyat Malaysia.

"Dalam hal ini, rakyat Malaysia tanpa mengira kaum telah berkorban nyawa dalam perkhidmatan polis dan tentera. Adakah Tian Chua fikir mereka ini pergi untuk ditembak? Mereka mempertaruhkan nyawa untuk mempertahankan kedaulatan negara," tegasnya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment