My Add

Thursday 4 July 2013

Mayat reput sah mangsa bot ekspres karam - Polis

KUCHING, KHAMIS, 04 Julai, 2013: Polis mengesahkan keputusan ujian asid deoksiribonukleik (DNA) ke atas mayat reput yang dijumpai terapung di Sungai Rajang, dekat Belaga baru-baru ini adalah Maurice Ajan iaitu salah seorang mangsa tragedi bot ekspres karam yang masih hilang.

Ketua Balai Polis Belaga, Inspektor Mohd. Sohffian Abu Hassan berkata, keputusan ujian itu dikeluarkan oleh Unit Forensik Jabatan Kimia Kuching, petang kelmarin.

"Mayat Maurice yang berusia 22 tahun, berbangsa Iban dan berasal dari Rumah Stephen Ansi, Nanga Dap, Kanowit ditemukan terapung pada 16 Jun lalu oleh orang kampung kira-kira dua kilometer dari lokasi asal tragedi.

"Maurice merupakan mangsa kedua yang dijumpai setakat. Seorang lagi adalah Tujok Lah yang ditemukan pada hari ketiga tragedi manakala Roslin Jati, 34, yang hamil lima bulan masih hilang," katanya ketika dihubungi hari ini.

Menurut Mohd. Sohffian, mayat Maurice dituntut ibunya sebelum dibawa pulang ke kampung halaman mereka di Kanowit untuk dikebumikan. - UTUSAN ONLINE 

No comments:

Post a Comment