KANGAR, SABTU, 30 Jun, 2012:: Lebih 200 penduduk Taman Hijrah mendakwa hidup dalam kegelisahan berikutan sering terputus bekalan air berikutan tekanan rendah akibat kerja penggantian paip hampir dua minggu lalu.
Lebih mengecewakan apabila pihak berkuasa berkaitan didakwa gagal memaklumkan perkara itu menerusi notis awal bagi membolehkan penduduk menadah air untuk kegunaan harian.
Seorang penduduk, Syed Farid Syed Mustafa, 25, berkata, dia kecewa dengan masalah itu kerana terpaksa berdepan dengan kesulitan akibat terputus bekalan air, sekali gus menyukarkannya melakukan aktiviti harian.
Menurutnya, masalah itu bermula sejak dua minggu lalu dan menjadi bertambah pada Isnin lalu apabila tekanan air rendah.
“Air hanya keluar dari paip sinki dapur menyebabkan saya bersama isteri terpaksa menadah air sepanjang hari.
“Setiap hari saya terpaksa membuang masa hingga mengganggu kerja kerana menadah air. Kami menadah air pada waktu malam kerana tekanan air agak kuat berbanding siang hari,” katanya, semalam.
Penduduk lain hanya dikenali sebagai Zulkhairi, 26, berkata, pada mulanya dia menyangka bekalan air di rumahnya dipotong.
Sementara itu, Harian Metro cuba menghubungi pihak Jabatan Kerja Raya (JKR) untuk mendapat maklum balas tetapi gagal.
No comments:
Post a Comment