My Add

Saturday 30 June 2012

Pesara rugi RM20,000 barangan dalam kereta dicuri

KUANTAN, SABRU, 39 Jun, 201: Seorang pesara wanita kehilangan barangan berharga dan wang tunai bernilai RM20,000 selepas keretanya dipecahkan di hadapan sebuah kedai makan di Kampung Peramu di sini, semalam.

Mangsa, Inshah Ab Rahman, 58, dari Permatang Limau, Sungai Soi di sini berkata dia singgah di kedai itu untuk bersarapan pada pukul 9 pagi.

"Saya meletakkan kereta berhampiran dengan kedai itu di tepi jalan dan masuk ke dalam kedai makan berkenaan untuk bersarapan dan selepas selesai bersarapan saya kembali ke kereta saya dan mendapati cermin sebelah pemandu telah dipecahkan,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Katanya, setelah diperiksa beg tangan yang menyimpan barangan berharga dan wang tunai yang kesemuanya bernilai RM20,000 dan beberapa dokumen penting yang ditinggalkannya di dalam kereta berkenaan telah hilang.

Inshah berkata pencuri bertindak begitu cepat sehingga semua pelanggan dalam kedai berkenaan tidak menyedari perbuatan itu sedangkan jarak kereta dengan kedai amat dekat.

Katanya dia kemudiannya menghubungi suaminya sebelum mereka membuat laporan polis.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuantan ACP Mohd Jasmani Yusof ketika dihubungi berkata kes itu sedang disiasat. — BERNAMA


No comments:

Post a Comment